Chcesz stworzyć dobry mailing? Posłuchaj naszych rad!

Reklama przesyłana pocztą elektroniczną to jedna z najbardziej rozpoznawalnych form reklamy internetowej. Mailing jest jednorazową reklamą docierającą do skrzynki odbiorców.

Główne cele mailingu to:

  • zainteresowanie współpracą,
  • zaprezentowanie produktu,
  • zachęcenie do udziału w wydarzeniu,
  • założenia konta na stronie internetowej,
  • zachęcenie do zakupu.

3 cechy charakterystyczne:

  • grafika np. logo firmy,
  • mała ilość tekstu,
  • przycisk „call to action” – odnośnik, kliknięcie na niego powoduje przeniesienie do strony internetowej, gdzie zawartych jest więcej informacji.

Dobry mailing – jak stworzyć tekst, który naprawdę zainteresuje odbiorcę?

– forma „Pan/Pani” czy na „Ty”?’ W e-mail marketingu używa się komunikacji bezpośredniej „na Ty”, jednak zanim rozpoczniesz działania, powinieneś zastanowić się nad formą. Wiele zależy od branży oraz ludzi, z którymi będziesz miał kontakt.

– język – pamiętaj, że komunikat kierujemy do odbiorcy, który nie zawsze ma coś wspólnego z Twoją działalnością i ma prawo nie zrozumieć specjalistycznych terminów używanych przez Ciebie.

meeting-106591_1280

– główna idea – Twój produkt/usługa z pewnością ma wiele niesamowitych zalet. Skup się na jednej. Jeden konkretny przekaz, ponieważ mówiąc o wszystkim, nie powiesz niczego.

– spersonalizowanie – bezpośredni zwrot zachęca do działania. Łatwiej nawiązać kontakt pisząc Marku/Panie Marku, aniżeli bezosobowo.

– używaj pytań – zaciekaw odbiorcę, wejdź z nim w interakcję, pobudź go, by aktywnie i w zrozumiały sposób zapoznał się z tym, co do niego kierujesz.

question-mark-463497_1280

– krótkie, konkretne zdania – łatwo się czyta i najczęściej to one zostają w pamięci. Tekst pisany długimi, zawiłymi zdaniami może odstraszyć, a komunikat powinien być zrozumiany za pierwszym razem. Drugiego może nie być.

– temat – ma zaciekawić, zachęcić do otworzenia mailingu. Może to być obietnica powiedziana wprost, fragment wyrwany z kontekstu, coś niedokończonego.

– język korzyści – zamiast wymieniać wszystkie cechy Twojego produktu/usługi, przekaż, co klient zyska. Na przykład oferując samochód o małej pojemności silnika, który mało pali, przekaż potencjalnemu klientowi, że jego podróże będą tańsze, a zaoszczędzone pieniądze wyda na wakacje.

dobry mailing

Kategoryzacja i wykorzystanie mailingu

Mailing ofertowo – sprzedażowy

Jak sama nazwa wskazuje, ma na celu przekazywanie ofert i sprzedaż produktów/usług:

  • informuje klientów/odbiorców o nowościach,
  • obniża koszty promocji,
  • pozwala wysyłać oferty ograniczone czasowo,
  • pozwala wysyłać oferty dedykowane danemu świętu,
  • pozwala wysłać ofertę z promocją w danym mieście (geotargetowanie).

Mailing wizerunkowy

Ma za zadanie wzmocnić wizerunek Twojego przedsiębiorstwa/marki:

  • podtrzymuje relacje z uczestnikami programu lojalnościowego,
  • zwiększa liczbę odwiedzających stronę www.,
  • pozwala organizować konkursy dla stałych klientów,
  • utrzymuje relacje z klientami,
  • buduje autorytet Twojej marki,
  • informuje o szkoleniach, warsztatach, których jesteś organizatorem.

Mailing komunikacyjny

Ma za zadanie przypominać oraz informować o pewnych wydarzeniach. Przykłady:

  • przypomnienie o spotkaniu,
  • informowanie o zbliżającym się końcu umowy,
  • informowanie o statusie przesyłki (sprzedaż internetowa).

Newsletter, subskrypcja, czyli internetowa prenumerata

To wszelkiego rodzaju cyklicznie wysyłane wyżej wymienione mailingi. Mają na celu budowanie relacji z klientem i jak najdłuższe zatrzymanie go na stronie.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *