Logotypy marek i ukryte w nich znaczenie

Znaki graficzne wykorzystywane są do przekazywania jak największej treści w jak najkrótszym czasie. Odpowiednio skomponowane tworzą spójny przekaz, przyciągają uwagę, a co najważniejsze – budzą zainteresowanie.

 logotypy marek

Logo jest najważniejszym elementem graficznym firm i ich produktów. Jego podstawowym zadaniem jest zapewnienie rozpoznawalności. Wybranie odpowiedniego symbolu i wpasowanie go w aktualne trendy, ale jednocześnie zapewnienie mu ponadczasowości, jest nie łatwym zadaniem. Mimo to wiele firm świetnie sobie z tym poradziło. Postanowiliśmy przedstawić Wam ciekawe przykłady znaków firmowych.

Amazon

Amazon-Logo

Proste logo, znane już chyba wszystkim, ale czy każdy zna jego ukryte znaczenie? Żółta strzałka pokazuje, że w Amazonie klienci znajdą wszystko od ‘’a’’ do ‘’z’’, będąc jednocześnie zadowolonymi.

Body Wisdom

body wisdom

Logo ośrodka Spa. Ułożone w ten sposób dłonie to przenośnia wykonywanych masaży relaksujących. Oczy zaś kojarzą się z oczami sowy, które symbolizują wiedzę.

 Continental

continental logo

Widzicie ukryty znak? Jest na samym początku. Litery ‘’C’’ i ‘’o’’ są ułożone w sposób uwidaczniający oponę, czyli główny produkt firmy.

Eighty 20

eighty 20 logo

Logo to z pewnością odczytają prawidłowo programiści. Kwadraty w obu liniach przedstawiają kod binarny. Szare oznaczają 0, a niebieskie 1. Pierwsza linia oznacza 80, a druga, jak już sami się domyślacie 20.

Elle Hive

elle hive logo

Litery ‘’E’’ i ‘’H’’ tworzą obraz traktora widzianego z góry. Elle Hive projektuje właśnie wszechstronne, małe traktory.

F1

f1 logo

W logotypie tym nie ma ukrytego większego znaczenia, mimo to zaprojektowany jest w oryginalny sposób. Dlaczego? Ponieważ nie każdy zauważył, że w przestrzeni pomiędzy kolorami schowana jest cyfra jeden.

FedEx

fedex logo

Pomiędzy literami ‘’E’’ oraz ‘’x’’ została ukryta strzałka. Ma ona wiele znaczeń. Od kierunku po szybkość i niezawodność tej firmy.

Gillette

gillette logo

Przecięte litery ‘’G’’ i ‘’i’’ ukazują ostrość produktów do golenia.

 Kölner Zoo

koelner zoo logo

Logo zoo z Kolonii przedstawia nie tylko słonia, żyrafę i nosorożca. Widać na nim również dwie wieże katedry, które są symbolem owego miasta.

LG

lg logo

Logo bardzo rozpoznawalne, na pierwszy rzut oka jest kołem z dwoma literami. Przyglądając się dokładniej, widać uśmiechniętą twarz, składającą się z dwóch liter – ‘’L’’ oraz ‘’G’’. Nietrudno rozszyfrować te znaki – Life’s Good.

London Symphony Orchestra

lso logo

Logo składa się z inicjałów namalowanych jednym ruchem. Oznaczają one dyrygenta, który prowadzi rytm orkiestry.

NBC

nbc logo

Sześć kolorów oznacza sześć dywizji reprezentujących tę potężną markę telewizyjną. Dodatkowo, w logotypie ukryty jest paw. Oznacza to, że firma jest dumna z tego, co tworzy.

Pakuy

pakuy logo

W logotypie widać pudełko otwarte na kształt litery ‘’P’’. Świetne odzwierciedlenie firmy pakującej towary.

Pittsburgh Zoo

pittsburgh zoo logo

Kolejne Zoo i kolejny znakomity logotyp. Oprócz ptaków i drzewa, w logotypie ukryte są: lew, goryl, a także ryby. Zwierzęta te symbolizować mogą: wodę, ląd i powietrze.

Tour de France

tour de france logo

Logotyp jednego z najbardziej znanych wyścigów kolarskich również coś w sobie ukrywa. Żółte koło kojarzone jest z gorącym, francuskim słońcem, jednak ma tutaj dodatkowe znaczenie. Litery ‘’O’’, ‘’U’’ oraz ‘’R’’ w połączeniu z wcześniej wymienionym słońcem przedstawiają kolarza biorącego udział w wyścigu.

Unilever

unilever logo

Litera ‘’U’’ łączy w sobie 25 różnych symboli, reprezentując firmę i jej marki. Znajdują się w niej między innymi serce – symbolizujące miłość, troskę, zdrowie; usta – oznaczające piękno, dobry wygląd, smak; czy pszczoła – wskazująca twórcze działanie, ciężką pracę, wyzwania związane ze środowiskiem naturalnym.

Sony VAIO

sony vaio logo

VAIO to akronim powstały do słów Video Audio Integrated Operation. Logotyp prezentuje integrację sygnału analowego VA oraz cyfrowego IO.

Przedstawione wyżej projekty, to tak zwane logo symboliczne. Wszystkie zawierają przesłanie, symbolikę, jawny lub ukryty sens. Ilu przekazów nie znaliście ze znanych Wam marek?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *